Monday 28 March 2011

perangai???



sEtiap manusia mesti ada kelemahan
yg kadang2 diaorg sedar atau ad jgk yg
xsedar perangai mereka tu
mcm aku
aku pun ad kelemahan
aku suka kenakan org
aku x boleh duduk diam dalm satu hari
klu aku x kenakan kwn2 aku
kesian mereka
klu ati mereka terluka aku kena mtk maaf
tp mereka maafkan aku x????
menyesal plk sakitkan ati orgggg

aku paling x suka klu
manusia suka memandang rendah pada kemampuan
org lain
dan
aku x suka mereka yg suka mencuba menegakkan benang yg basah
mksudnyer
klu dh org lain ckp
terima jela
jgn la dok mempertikaikan lg
aku pon kdg2 ad gak skp macam tu
hrp2 aku x jadi mcm tu lg

kadang2 kita x boleh bersikap yakin diri terlebih
mksdnyer diri kite je btol
klu kita x percayakan org lain pon
jgn la kita tnjukkan sgt kita x percaya ape yg diorg ckp atau buat
sbb x semua manusia perfect
kdg2 mereka tersilap dan xsedar ape yg mereka cakapkan

saya, awk dan dia kena berubah demi kemajuan diri, masyarakat, agama dan negara
sbb sikap tu x baik utk kita semua
dan boleh menyebabkan mangsa rs diri mereka
adalah manusia yg serba kekurangan

Bagi mereka kat luar sana
sama-sama kita berubah ke arah kebaikan
mmg susah nk berubah
tp kita blh mencunba kan?
xsalah mencuba bnda yg baik..

No comments:

Post a Comment